Raceverslag Lelystad 18 oktober

Dit was de dag van het open NK in Lelystad. De resultaten van de gereden heats bepaalde je startplaats. Sjeng jnr. wist in de 1e heat een 5e plek te behalen. Er werd het een en ander aan de stockcar veranderd. Dit had resultaat in heat 2 daar haalde Sjeng jnr. een 3e plek. Weer werd er overlegd en wat veranderd aan de stockcar...en jawel de finale won Sjeng jnr. Dan was daar de open NK wedstrijd die Sjeng jnr. startte vanaf de 1e rij buitenkant. Hij reed mooi snel genoeg weg maar werd ook weer vlotjes weggeduwd waardoor hij achterstand opliep. Hij reed wederom netjes naar voren maar weer een keer weggeduwd leidde uiteindelijk tot een 7e plaats. H380 Chris Weyenberg won deze open NK...H77 Wesley Schaap werd 2e en H47 Danny v. Wamelen 3e. H400 Roy Maessen heeft heel lang voorop gereden maar kreeg 2 rondes voor de finishvlag een lekke band...Volgend jaar weer nieuwe ronde nieuwe kansen. Dan was er ook nog de sponsorrace...deze werd gewonnen door H400 Roy Maessen, Sjeng jnr. werd 2e en H6 Geert-Jan Keijzer werd 3e...

Raceverslag Venray 27 september

Op zondag 27 september waren er weer races op circuit "de Peel" in Venray. Het waren geen gemakkelijke heats maar Sjeng jnr. heeft weer laten zien wat stockcar rijden is. Hij werd in de 1e heat 9e. Niet zo best maar er werd wat aan de stockcar veranderd en dat was beter. Heat 2 werd Sjeng jnr. 3e. In de 3e heat kwam Sjeng jnr. samen H99, H65 en UK202 in de muur. Hij wist zich hier tussen uit te wringen en reed verder. Hij liep dus best wat achter en uiteindelijk wist hij nog een 5e plek te halen. In de finale was het weer een spannende heat. Er gebeurde vanalles op de baan en het was tot het laatst spannend. Deze finale werd gewonnen door H380 Chris Weyenberg...2e werd H400 Roy Maessen en H148 Sjeng Smidt jnr. werd 3e. Al met al een mooie racedag op het zonovergoten circuit in Venray...

 

Raceverslag Worldcup Venray

Zaterdag zijn er 4 heats gereden. Sjeng jnr. had de hele zaterdag niet de stockcar die hij zou moeten hebben. Het hele team heeft veel moeten sleutelen om de stockcar goed te krijgen. Hij heeft een 13e - 15e - 7e en een 11e plaats gehaald. De finale werd gestreden om de Long Track Memorial Trophy waarbij vorig jaar Danny Smidt nog een 2e plaast behaalde...dit jaar ging de Engelsman UK388 Paul Ford ermee naar huis.

Zondag ging het beter...veel beter! De eerste wedstrijd was de Worldcup wedstrijd. Sjeng jnr. startte op de 1e rij aan de buitenkant met naast hem H6 Keijzer. Na de start kwam er al snel een gele vlag waardoor er 10 minuten sleuteltijd was. Na de volledige herstart was Sjeng jnr. goed weg. Hij was een paar rondes in gevecht met Keijzer en ook mede daardoor kwam UK 515 Wainman naar voren en kon ze voorbij gaan. Sjeng jnr. is ook de strijd met Wainman aangegaan en kon hem een keer een tik geven waardoor hij 1e lag maar dat duurde niet lang en Wainman won de Worldcup 2015 Sjeng jnr. werd 2e en 3e UK 217 Lee Fairhurst die in de laatste bocht Keijzer een tik gaf en die werd 4e.Na de huldiging en het champagne spuiten weer terug naar de orde van de dag en er werden nog 3 heats gereden waarin Sjeng jnr. de 1e won de 2e een 3e plaats haalde. In de finale werd er gestreden om de Bev Greenhalf Memorial Trophy...deze gaat ook mee naar Boxmeer/Nijmegen want de finale won Sjeng jnr!!! Deze dag kon voor ons niet meer stuk.

Venray 28 juni 2015

Sjeng jnr. startte in heat 1 aan de buitenkant. Hij kwam bij de start goed weg vooral in de laatste paar rondes werd het nog spanennd...hij behaalde een 6e plaats. In heat 2 mocht Sjeng jnr. aan de binnenkant startten wat dan meer kansen kan geven om goed en snel weg te komen. Hij deed dat netjes maar kwam na een paar rondes in een gevecht met meerdere stockcars waardoor hij niet door kon...nadat de stockcars weer hun weg vonden moest Sjeng jnr. van achter weer naar voren zien te komen. Hij kon uit deze heat niet meer halen en eindigde ergens achterin.Heat 3 was ook weer een mooie spannende heat. Na enkele rondes kwam H6 Keijzer op zijn dak terecht. Geert-Jan stapte zelf goed uit en alleen de stockcar had een platte vleugel. Nadat de stockcar van de baan was gehaald werd het een volledige herstart.

Lees meer